Minule jsem se zmiňovala o tom, jak mě “překvapily” “úpravy” v pražské dopravě. A, co se nestalo! Tedy stalo!
Přijíždím do Prahy, u metra stojí člověk v reflexní vestě s nápisem “Informace”, říkám si: Asi nějaká výluka. Jedu navštívit babičku, na konci návštěvy mi podává místní časopis a povídá: “Koukni se.” Koukám na dvojstranu jako blázen. Stránky nabité informacemi, čísly, uvedenými změnami, výčtem výhod a odůvodnění proč (čert, aby se v tom vyznal)…Nečtu to, jen zběžně přelétnu očima, nějak to nemohu rozdýchat.
Autobusové linky jsou změněné, taky přečíslované (proč ne?). Dle článku prodloužené k nové výstavbě na okrajích hlavního města. Praha nám roste. Za pár let už bude Česko jedno velké město. Budeme si blíž. Prima.
Odjíždím domů svým nepřečíslovaným autobusem. Zapínám televizi, abych se podívala na výsledky voleb. Hurráá! Můj kandidát vyhrál! Dole pod běžícími výsledky registruji titulek “Prahu čekají razantní změny v dopravě”. To je boží! Nic dalšího - Milý občane trochu se boj a nebo i víc. My, co máme tu možnost si vyhledat informace na internetu, to máme snadné. Ale co ti, kteří tuhle výhodu nemají?, znovu se ptám. Kde byly uvedené nějaké zmínky o těchto změnách? Já jsem je nezaregistrovala. Mám tu možnost si pustit zpětně program, neváhala jsem a jala se přejíždět televizní noviny na soukromých televizích, nenarazila jsem na nic. Telefonuji s babičkou, říká, že to někde v nějakých zprávách viděla. “A v kterých?”, ptám se. “Jó, holka, to já nevím, já tak koukám na všechny a že tě to pořád rozčiluje”. Tak jo. Nakonec si říkám, koho by asi tak třeba v Ostravě zajímalo, že do okrajového sídliště, či satelitu Prahy bude zajíždět jiný, nový autobus. Pro ukojení své zvědavosti ještě zběžně prohlédnu stránky dopravního podniku, ale žádné vykřičníky a velké upoutávky nenalézám. ( Možná neumím hledat :-O ) Nechávám to být.
Další den zahlédnu (zpětně rychlopřehráno) na veřejnoprávní televizi kraťounký rozhovor se zástupcem firmy, provozující - oragnizující dopravu v Praze. Na dotaz, jak to občané Prahy zvládli, říká, že zvládli (no, jak by ne!, už si zvykli zvládat překvápka). Vždyť to bylo jen 20 linek!, tedy vlastně 14, ty ostatní byly prodloužené (rozuměj, tedy k lepšímu).
Vypínám televizi a už nad tím ani nevrtím hlavou.
Další den si všímám na zastávce poletující zalaminovaný letáček s nadpisem “Autobusy v novém”. Naivně očekávám, že přijede autobus v nových barvách nebo nového modelu. Ale mě linku nezměnili, takže jedu jako za stara a jen mi v hlavě přelétne úsměv. Vlastně...chce se mi zařvat: UÁÁÁ!!!
Suma sumárum: Jedem´ jinak a v novém! A já jen doufám, že fakt lépe.
Možná, že jsem zase něco propásla, co se týká informovanosti o dotyčných změnách, ale určitě jsem si to procítila i nacítila a vy...jak chcete...Naciťte si to! a hlavně přeji, ať vám to jede!